Blog

Sådan stopper du med at lyde så sindssygt kedelig

Hvorfor er det, at folk lyder så sindssygt kedelige? De skriver: informative overskrifter anstændige nyhedsbreve forglemmelige hjemmesider. Alt imens vi sidder herude på den anden side af skærmen og snorksavler over det bundløse teksthav af ’Nå’. Sådan behøver det ikke at være. Og jeg har sat mig for...

Derfor er købsknappen dybt overvurderet, når du vil sælge produkter på nettet

Købsknappen er dybt overvurderet, når du vil sælge produkter på nettet. Hvorfor? Christina Klitsgaard forklarede, da jeg talte i telefon med hende for nylig: ”Salg handler ikke om at få folk hen til købsknappen. Du skal have folk FORBI købsknappen.” Hvad betyder det i praksis? Det betyder, at når du...

5 neuromarketing-tricks der får dine opslag til at eksplodere på Facebook

5 neuromarketing-tricks, der får dine opslag til at eksplodere på Facebook

I januar skete det her: Mark Zuckerberg (den gnom) ændrede Facebooks algoritme. Det betyder, at markant færre ser opslagene fra din virksomheds Facebook-side. Det kan du vælge at spise tudekiks over. Du kan også vælge at skrue dine Facebook-opslag sådan sammen, at de folk inde på fjæsen –...

Misforståelsen om seo-tekster vi er nødt til at fikse

Misforståelsen om SEO-tekster, vi er nødt at fikse

En nat i mulm og mørke hev jeg SEO-specialisten Lars Skjoldby ud på en mark. Satte et æble på hovedet af ham. Sigtede på ham med min bue og pil i bedste Katniss Everdeen-stil og spurgte: ”Hvad er det aller-aller-ALLERVIGTIGSTE, når du skriver en SEO-tekst?” Kan du gætte, hvad...

9 fæle fejl i jobopslaget I måske begår

9 fæle fejl i jobopslaget, I (måske) begår – og hvordan I undgår dem

Det kan være svært og tidskrævende at finde frem til jeres nye, vidunderlige kollega. Men virksomheder og organisationer gør det edderspenderme heller ikke nemt for sig selv, hvis man tager et kig på det foretrukne rekrutterings-redskab: jobopslaget. Her er 9 fæle fejl i jeres jobopslag, som får...

Hvordan finder nye kunder frem til dig?

Hvordan finder nye kunder frem til dig?

Måske har du: en webshop et website en blog. Du bruger timer, dage og uger på at skrive noget godt og modtagerorienteret indhold til dine brugere. Men hånden helt ind på hjertet: Finder nye kunder frem til dig? Er dit indhold skrevet sådan, at folk finder dig automatisk,...

Håndværker-tricket til at skrive tekster, der overbeviser og flytter din læser

Håndværker-tricket til at skrive tekster, der overbeviser og rykker din læser

Tricket er: Skriv håndgribeligt. Sådan, det var pointen i blogindlægget. Du kan godt fortsætte din dag nu. Men hvis du bliver hængende, vil jeg gerne forklare dig, hvordan du gør. Tricket er nemlig død-og-pine-vigtigt, hvis du vil overbevise og flytte din læser. Selvom virkelig mange kommunikations- og marketing-typer...

Stephen Kings 13 råd, der kaster benzin på dit skrivebål

Stephen Kings 13 råd, der kaster benzin på dit skrivebål

Dine læsere er ligesom zombier. De opfatter ingenting, de gør ingenting, de føler ingenting. Det er et problem, for vækker du ingen følelser hos dine læsere, bliver de ikke tiltrukket af dig, din historie eller din forretning. Din opgave er derfor at skabe ord, som fungerer som en...