Blog

Kathrine Louise Nielsen

Den attraktive brandslukker (og hvordan du får 40% i konvertering)

I dag finder du ud af, hvorfor du kan spare virkelig meget tid og frustration i tekstarbejdet med ét særligt spørgsmål, der vil forbedre dine tekster markant. Spørgsmålet er banalt. Og du skal i øvrigt ikke regne med at få noget torden fra dine kolleger eller

Det primære kendetegn på succesfulde mails der sælger godt Kathrine Louise Nielsen

Det primære kendetegn på succesfulde mails, der sælger (godt)

Én ting kendetegner nyhedsbreve, der sælger godt, mere end noget andet. Og det er ikke, hvad de fleste lægger vægt på, når de planlægger og skriver en e-mailkampagne.   Måske bliver du skuffet, når du hører svaret. For det er usexet. Til gengæld er det effektivt.   Følgende er

Kathrine Louise Nielsen bøger

Sådan bliver du læst og husket om 20 år

Sidste år fik jeg 850,63 kroner i royalties for et værk, jeg fik udgivet for 20 år siden.   Da jeg var 12, begyndte jeg nemlig at skrive min første roman.   Da jeg var 16, var den færdig. Så printede jeg den ud og sendte den med posten

Kathrine Louise Nielsen Emailsummit 2025

Min mest populære pointe på Email Summit 2025

For nylig holdt jeg oplæg på Europas største e-mailmarketing-konference Email Summit. Her delte jeg bl.a. 3 fundamentale spørgsmål, du skal kunne svare på, inden du skriver et eneste ord i din e-mailkampagne (eller større kommunikationsopgave). Lige præcis de 3 spørgsmål var deltagerne glade for. Så jeg

Giv ikke værdi Kathrine Louise Nielsen

Giv ikke værdi

Hvis du har haft en internetforbindelse i mere end et par år, har du nok hørt om, at du skal ’give læseren værdi’. Du har måske endda været på konferencer eller webinarer, hvor du har griflet forskellige varianter af dette budskab i notesbogen: "Det er vigtigt

Kollega-tippet: Gør din tekst bedre på 50 sekunder

Hver anden uge redigerer jeg Morten Münsters nyhedsbrev, inden det bliver sendt ud til de 50.000-ish læsere. Jeg vil gerne fortælle dig, hvordan det forløb en onsdag sidste år - og det lærer dig samtidig, hvordan du skærper vinklen på din næste tekst på ca.

Start dit næste nyhedsbrev med denne sætning Kathrine Louise Nielsen

Start dit næste nyhedsbrev med denne sætning

I dag får du en effektiv sætning at begynde din næste tekst med, som fanger læserens opmærksomhed og får hende til at læse videre.   Og jeg viser dig, hvordan jeg selv har brugt modellen: back in the 2013-ish days, da jeg var redaktør på Bro Blog

2 afgørende regler for call to action-knappen

”Kan du ikke lære os i Somera at skrive gode call to action-knapper?” spurgte min kollega Kristian Scharling engang.   Mig: ”Call to action-knappen er overvurderet, Kristian. Læseren beslutter sig et helt andet sted i teksten, om de vil klikke videre.”   Kristian: ”Mjaaa, men det er bare fordi,

Nem skabelon til din næste overskrift

Nem skabelon til din næste overskrift

I dag får du en nem skabelon til din næste overskrift, der fanger læserens opmærksomhed uden at clickbaite. Og du får 10 eksempler på, hvordan du bruger skabelonen – uanset om du sælger dimser, ydelser eller budskaber.   Vi skal bl.a. forbi en magisk hårbørste og en

Den stakkels overskrift

I dag skal du høre historien om den bedste overskrift, jeg nogensinde har skrevet til en kunde – men som aldrig blev brugt.   Og hvad det kan lære dig om at råbe yolo, hacke kundens e-mailsystem og sende din geniale overskrift ud alligevel.   Det’ gas, det tør