Sådan får du 484.274 visninger på dit LinkedIn-opslag

Sådan får du 484.274 visninger på dit LinkedIn-opslag

Mit mest læste opslag på LinkedIn fik lige knap en halv million visninger.

Bevares, en betragtelig brøkdel af de 484.274 læsere har nok scrollet over opslaget med den ene hånd, mens de smurte makrelmadder til børnene med den anden. Bevares, 484.274 er edderfløjtemig stadig mange mennesker, hvis man stiller dem op på række!

I dag fortæller jeg dig hemmeligheden bag det opslag.

Allerførst vil jeg gerne fortælle dig 11 ting, som opslaget IKKE handlede om.

 

11 ting, mit LinkedIn-opslag ikke handlede om

 

1) mig selv
2) min forretning
3) mine ydelser
4) mit nyhedsbrev
5) min nye hjemmeside
6) en forfremmelse
7) hvor mange penge jeg tjener
8) hvor mange penge mine kunder tjener
9) en åbenbarelse jeg havde fået
10) en pris jeg havde vundet
11) en flot anmeldelse jeg havde modtaget.

 

Hvad handlede det så om? 

Min far, corona-matematik og mine gamle Barbie-dukker:)

Og nej, det er ikke det, der er hemmeligheden. Det kan nemlig ikke anbefales som strategi at få ens far til at gå viralt. Møder du ham nogensinde, og du spørger ”Var du ikke med i en LinkedIn-update?”, så snakker han begejstret på dig i 10 minutter.

Du kan læse hele opslaget med den solide omgang ordtryl her:

 

 

Hvad kom der ud af LinkedIn-opslaget?

Hemmeligheden kommer om lidt, men lad os inden da opsummere de kølige facts på opslaget:

 

  • 13.873 likes (det er ondenlynemig mange mennesker, når man stiller dem op på række!)
  • 457 kommentarer
  • 126 reposts
  • 9.143 views på min fars undervisnings-video om coronavirus-matematik forklaret med Barbie-dukker, som du kan se her:

Hvad kom der ellers ud af det?

  • Min far fik medieomtale af bl.a. kommunikationsbureauet Publico og fagmediet Folkeskolen.dk.
  • Den 65-årige matematiklærer, der bare gjorde sig pokkers umage for at give sine elever god undervisning under første corona-nedlukning, blev knuselsket i kommentarfeltet (min far genlæser det faktisk nogle gange. Han er pensioneret nu).
  • 0 leads til min virksomhed.

Hemmeligheden kommer nu …

Vil du gerne nå ud til flere, engagere flere og måske kilde hjertet på flere – så er der 3 ting, du bør tage med dig fra historien her:

 

1. Skriv et opslag om en anden end dig selv. Bare en gang imellem. Ros en kollega. Fremhæv din bedste samarbejdspartner. Giv klapsalver til din yndlingskunde. Gør det konkret og spændende at læse. Forvent ikke, at der kommer business ud af det. Og det er helt fint.

 

2. Tænk timing ind i dine opslag: Hvornår vil være det bedste tidspunkt at komme ud med dit budskab? Når du tænker over ‘hvornår’, kan du måske øge sandsynligheden for, at dine ord når ud til flere. Som fx at dele historien om en nytænkende matematiklærer i en pandemi, hvor skolen pludselig foregik foran skærmen.

 

3. Fortæl os en HISTORIE, for filan. Giv os en hovedperson, 2-3 detaljer om den hovedperson og en handling. Vupti, du har en historie. Vi elsker at blive inspirerede og underholdte. Også inde på LinkedIn, i dit nyhedsbrev eller på din blog:)

Ingen kommentarer

Skriv en kommentar